Zorgministerie start reclamecampagne over hervormingen

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport lanceerde vandaag een grote reclamecampagne om alle veranderingen voor 2015 aan te kondigen en toe te lichten. Met de slogan ‘Nederland verandert/ de zorg verandert mee’ verwacht het ministerie de bevolking klaar te stomen voor de vele veranderingen.

Met advertenties in de dagbladen, een speciale website (www.dezorgverandertmee.nl) en een tv-spot pakken minister Schippers en staatssecretaris Van Rijn het groot aan. Of het allemaal minder ingewikkeld wordt, moet nog blijken, in elk geval maakt de omvangrijke campagne duidelijk dat er véél gaat veranderen. Wat de advertentiecampagne kost, is niet duidelijk.

De campagne gaat niet diep in op de veranderingen maar biedt wel helderheid. Toch zullen de advertenties ook nieuwe vragen oproepen.

Zo stelt een van de advertentieteksten: ‘als u zware zorg nodig heeft, is er voor u altijd plek in een instelling’. Wat wordt verstaan onder zware zorg, staat er niet bij. De reclamemakers moesten natuurlijk terughoudend zijn met al te precieze omschrijvingen, want de zorg zal straks in elke gemeente anders worden ingevuld.

(Bron: NRC Handelsblad)

Reageer (max. 100 woorden). Stevige taal mag, maar racistische en bedreigende reacties worden verwijderd.

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.